+ 34 981 508 142

Vespa Velutina en Galicia

Vespa Velutina en Galicia

Vespa VelutinaXa temos noticia en da forte incidencia que está tendo a Vespa Velutina especialmente no norte de Lugo, nas zonas de Viveiro, Burela, Cervo... Tamén están saindo nos medios noticias de presencia da avispa asiática noutros puntos de Galicia, mais non están confirmados por AGA.

Pedímosvos ás persoas afectadas que chamedes a AGA para planificar alguna acción conxunta de defensa.

Durante os últimos días recibimos numerosos avisos de diferentes lugares de Galicia, pero non se confirmou de momento ningún deles. Para confirmar que realmente se trata da avispa asiática pódese consultar o documento sobre a Vespa Velutina de Antonio Gómez Pajuelo, nesta mesma web na sección de "Divulgación Técnica – Actualidade Sanitaria". Ademais, para maior seguridade podedes coller un exemplar da posible velutina e enviar unha foto ó email de AGA aga@queixoemel.org e se non é posible tamén se pode enviar por correo a AGA Feira Nova s/n 15819 Santa María – Arzúa.

Unha vez identificada, dende AGA daremos as indicacións para proceder a eliminar o niño se é posible. É importante ter localizados os lugares onde hai presencia da avispa para planificar unha acción conxunta e comunicarllo ás autoridades competentes no asunto.

Velutina e altitude

A gráfica adxunta presentouse na xornada de difusión gipuzkoana en Marzo 2011  e ven de Francia, fala do número de nidos que fai a velutina en función da altitude sobre o nivel do mar, comparada con outras especies de avispas.

Comparativamente significa que á velutina gústalle menos a altura, porque a partir de 200mts de altitude fai menos niños que as demais. Ó contrario, a nivel de 0-200mts, a tasa de nidificación da velutina é superior ás demais. Si esto é así, quere decir que según sube a altitude hacia a montaña, a velutina terá mais difucultades para propagarse, porque ten unha tendencia a quedarse abaixo, aínda que non sabemos ben o por que.

Grafico Vespa Velutina e Altitude

Noticia de La Voz de Galicia: La avispa asesina nidifica en Vigo

Apicultores de O Val Miñor identifican en Saiáns un avispero de la especie que devora abejas y diezma colmenas. El sábado se proponen matar 300 ejemplares

Escrito por: Mónica Torres - Vigo / La Voz 04 de septiembre de 2013

José Ramón Suárez y Rosendo identificaron el lunes el avispero en una fachada de Saiáns. 

Apicultores de O Val Miñor han localizado en la parroquia de Saiáns un nido de avispa asiática, conocida como la avispa asesina. Se trata del primero que se identifica en la ciudad de Vigo y el fin de semana intentarán eliminar parte de su población, estimada en un mínimo de 300 ejemplares.

José Ramón Suárez, miembro de la comunidad de montes de Sabarís, avanzó que el sábado por la noche, con la ayuda de otro apicultor de Gondomar, aplicarán grandes cantidades de insecticidas para mermar la colonia. Fue él quien descubrió en noviembre en Santa Cristina de A Ramallosa el primer nido de la provincia de esta agresiva especie. Es consciente de que no podrán destruir el nido en su totalidad, así que se centrarán en eliminar el mayor número posible de este tipo de avispas invasoras que devoran abejas y diezman colmenas.

En el norte luso, donde se han contabilizado hasta 43 nidos y más de 130.000 insectos desde Viana do Castelo hasta la frontera, actúa desde hace meses un equipo liderado por Protección Civil que emplea un método patentado en Portugal para frenar su avance. Solo mediante un dispositivo de metal pueden acceder hasta los nidos, situados siempre en árboles, a unos 20 metros de altura, y quemarlos con fuego.

La identificación de avispas de esta especie en Galicia se confirmó hace ya un año en Lugo, aunque solo ahora se asegura su nidificación. «El viernes fui a mi colmenar y ya encontré, al menos, 3 de estas avispas y a mi compañero Rosendo, de Gondomar, le pasa lo mismo», explica José Ramón Suárez.

Este experto apícola urge la implicación de la Xunta. Afirma que ya han avisado en dos ocasiones a la oficina comarcal de O Porriño de Extensión Agraria, «pero no actúan porque alegan que no saben si es competencia de Medio Ambiente o Medio Rural».

 


Voltar